Dutch Labs
Image default
Zakelijk

Denk altijd aan de klant

Iedereen herkent wel de situatie dat je een pakket hebt besteld en hier enthousiast op aan het wachten bent tot het is geleverd. Vervolgens komt het binnen en dan zie je dat de verpakking is beschadigd. Dit betekent vaak geen goed nieuws. Het is natuurlijk enorm vervelend wanneer je een product besteld en het beschadigd binnenkomt. Zo kun je geen gebruik maken van het product en moet je het weer terugsturen. Vervolgens moet je nog langer wachten op jouw bestelde product. Als eigenaar van een webshop moet je je in de klant kunnen verplaatsen en rekening houden met allerlei problemen die de klant kan ervaren. Het verzenden van jouw producten is een belangrijk onderdeel hiervan. Zorg dat je een passende verpakking gebruikt en verpak breekbare voorwerpen in noppenfolie.

 

Zorg dat producten heel aankomen bij de klant

Noppenfolie wordt ook wel bubbeltjesplastic genoemd. De rollen variëren in de lengte tussen de tien en de honderd meter en in de breedte tussen vijftig centimeter en twee meter. Wanneer je gebruik maakt van bubbeltjesplastic, zullen de producten gegarandeerd heel en onbeschadigd bij de klant aankomen.

 

De verdere verpakking

Er zijn diverse opties wat betreft het verpakken van het product met het bubbeltjesplastic er omheen. Je zou voor wat grotere producten kunnen kiezen voor een verzenddoos. Voor kleine producten die door de brievenbus passen, zou je juist kunnen gaan voor een brievenbusdoos. Zoals de naam al impliceert, passen deze door de brievenbus. Dat scheelt natuurlijk weer verzendkosten. Mocht er nog veel lege ruimte zijn in de verpakking en wil je voorkomen dat het product gaat schuiven? Maak dan gebruik van opvulmateriaal.