Dutch Labs
Image default
Financieel

E-mail marketing: 5 blunders die je moet voorkomen

E-mail marketing is een belangrijk instrument om bezoekers naar je website te krijgen. Op het web kan je veel tips en tricks terugvinden om optimale resultaten te halen uit je e-mailmarketing. Desondanks worden er nog blunders gemaakt wanneer je ermee aan de slag gaat.

  1. Mails versturen met een onduidelijk afzendadres

Wanneer je mails verstuurt is het belangrijk dat er een duidelijke formulering is van het afzendadres. Zorg voor een herkenbare naam en e-mailadres. Hierdoor maak je het makkelijker voor je ontvanger en kan hij er je zo uitpakken omdat ze toch beschikken over een inbox die tegenwoordig vol zit met e-mails die ze niet of nauwelijks lezen. De meeste onder ons weten dat je een hogere click-through rate krijgt wanneer je gebruik maakt van je eigen naam samen met de bedrijfsnaam.

  1. Gebruik maken van een te lang onderwerp

De lengte van je onderwerp is zeer belangrijk, het hoort relevant, bondig en boeiend te zijn. Maar je onderwerp mag ook niet te vroeg wordt afgebroken. Op basis van je lezers is er ook een verschil i.v.m. de lengte van je onderwerp. Mocht je beschikken over een groot aantal mobiele lezers hou het dan op 15 tot 20 tekens.

  1. Teveel vragen aan je ontvangers

Mails waarbij er teveel gevraagd wordt naar een call-to-action is nooit goed. Een e-mail mag niet meer dan 1 call-to-action bevatten. Wanneer je teveel vraagt naar een call-to-action kan de ontvanger moeilijk een keuze nemen. Door 1 call-to-action te gebruiken klikt hij er meteen op en maak je het ook voor jezelf duidelijk waarvoor die e-mail dient.

  1. Geen rekening houden met de mobiele lezers

Tegenwoordig gebeurt alles mobiel, vele e-mails worden mobiel gelezen. Zorg er dus voor dat je een bepaald design toepast op jouw e-mails zodat deze ook toegankelijk is voor ieder apparaat (smartphone, tablet, laptop of desktop). Zorg ervoor dat je voor de mobiele apparaten gebruikt maakt van gebruiksvriendelijke content (grote en duidelijke call-to-actons).

  1. Afmeldingen negeren

Afmeldingen voor je e-mails komen geregeld voor. Maar ga hiermee niet te laks om! Onderzoek waarom je ontvangers zich afmelden. Wanneer je navraagt bij je ontvangers en achter feedback vraagt leidt dit vaak tot een verbetering van de kwaliteit van je e-mailings. Vergeet niet, je kan deze mails verwerken wanneer je wil, er is geen deadline.

http://www.internetbijverdienen.be/