Een storing binnen het complex is nooit fijn. Denk maar eens aan een lift die stilstaat vanwege een stroomstoring. Dit kan leiden tot ontevreden bewoners en het inschakelen van hulpdiensten wat uiteindelijk ook geld zal kosten. Om te zorgen voor een snelle en goede afhandeling van storingen kan er een dagelijks technisch beheer ingeschakeld worden. Deze dienst bezit speciale software waarmee snel en accuraat gereageerd kan worden op bijvoorbeeld storingsmeldingen. Hierdoor zal de storingsafhandeling scherp in het vizier zijn en wordt de storingmelder altijd up-to-date gehouden van de situatie. Het dagelijks technisch beheer kan ook het vastgoed beheren, controleren en onderhouden. Door in een TMP vast te leggen wanneer er een controle of herstel moet plaatsvinden aan een complex kan er zo efficiënt mogelijk gewerkt worden. Door een duidelijke planning hiervan te hebben kom je haast nooit voor verrassingen te staan en blijf je altijd op de hoogte van het onderhoudsproces. Er zijn veel Vereniging van Eigenaren die slapen. Dit houdt in dat er geen vergaderingen meer worden gehouden en geen geld opzij wordt gezet voor (groot) onderhoud en beheer van de gemeenschappelijke ruimtes binnen het complex. Dit betekent dat iedere eigenaar zijn eigen appartement moet onderhouden, terwijl de rest van het gebouw dus als het ware verwaarloosd wordt. Denk hierbij aan het trappenhuis of de lift die niet meer gekeurd wordt. Sinds 1 januari 2010 is elke VvE verplicht om zich in te laten schrijven bij de Kamer van Koophandel. EB vanaf 1 mei 2008 moet er verplicht een reservefonds in stand gehouden worden , waarin altijd geld beschikbaar is voor het onderhoud. Dit voorkomt dat het niet zal gebeuren dat er geen geld beschikbaar is voor onderhoud, wanneer dit nodig is. Er staat echter nergens beschreven hoeveel geld er in dit fonds moet zitten. Wel is het advies dat het bedrag dat in dit fonds moet zitten gekoppeld moet zijn aan het meerjarenonderhoudsplan. |
http://www.laan35.nl/ |