Social Media inzet De marketing is door de Jaren heen veel veranderd. De verandering die het meest opvalt is dat de marketing van offline naar online gaat. Door de opkomst van Social Media komt de consument steeds meer met de online wereld in aanmerking. Daarom is het ook slim om daar op in te spelen als bedrijf. Dit wordt gedaan door online marketing toe te passen. Online marketing is een erg breed begrip. Eigenlijk vallen er meerdere onderdelen onder. De 2 voornaamste onderdelen zijn SEO en SEA. Dit staat voor Search Engine Optimalization en Search Engine Advertisement. De SEO is gericht op de vindbaarheid binnen Google of andere zoekmachines. Hier zijn meerdere tactieken voor zoals linkbuilden, website optimalisatie en content verwekken. De SEA is daarentegen de andere kant. Search Engine Advertisement is namelijk niet gericht op de vindbaarheid op Google maar is gericht op de vindbaarheid van de reclame die een bedrijf maakt. De online marketing wordt dus eigenlijk vooral gebruikt om het bedrijf online in de schijnwerpers te zetten. De Social Media kan hier leuk mee helpen. Door actief op verschillende Social Media platforms aan de slag te gaan verdien je al snel credits van andere bedrijven of consumenten. Het ligt er maar net aan welke doelgroep je wilt benaderen met het bedrijf. Het is erg belangrijk dat je weet in welke tak het bedrijf zich bevindt. De marketing op de Social Media is namelijk compleet anders voor B2B bedrijven ten opzichte van de B2C bedrijven. Online Marketing en de inzet daarvan vereist vrij veel werk en tijd om te leren. Daarom is het misschien handig om de Social Media uit te besteden. Door het uitbesteden van Social Media Marketing kunt u zelf meer tijd in andere zaken stoppen en dit uit zich uiteraard weer in de klanttevredenheid of de verkoopcijfers. Het klinkt nu allemaal hartstikke leuk en makkelijk maar dat is het nog niet. Gelukkig zijn er online marketing bureaus die u hierbij kunnen helpen. Vaak bieden ze verschillende pakketten aan waar u een keuze uit kunt maken. Ook kunt u er voor kiezen om slechts één onderdeel uit te besteden. Bijvoorbeeld de Social Media. De kwaliteit van het werk verschilt uiteraard per online marketing bureau. De tarieven verschillen dan ook nogal. Het is raadzaam om advies te vragen aan connecties en te kiezen voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Kwantiteit is namelijk iets waar de online marketing niet op zit te wachten. |
https://www.brandmerck.nl |