Advocaat past dienstverlening aan na recensies

Na twee jaar onderzoek en het verzamelen van recensies over advocaten blijkt nog steeds te vaak dat veel advocaten liever ...

Na twee jaar onderzoek en het verzamelen van recensies over advocaten blijkt nog steeds te vaak dat veel advocaten liever aan hun eigen portemonnee denken dan aan de belangen van hun cliënten.

Belangen cliënten

Het is voor het eerst dat particulieren en bedrijven die een advocaat zoeken de mogelijkheid krijgen te kiezen en het geeft advocatenkantoren de mogelijkheid af te rekenen met advocaten die zo handelen door zich openlijk te laten beoordelen door hun cliënten.

Veel advocaten plaatsen zelf beoordelingen op hun website. Gebleken is dat deze waarderingen geen geen enkele meerwaarde hebben voor cliënten omdat ze niet geverifieerd zijn. Het is simpelweg niet altijd duidelijk van wie de reviews afkomstig zijn en welke advocaat nu echt zijn vak verstaat én kwaliteit biedt voor het gevraagde tarief.

Nederlandse advocaten en Nederlandse advocatenkantoren over de wereld die zijn aangesloten bij LegalSpot laten zich vanaf nu publiekelijk beoordelen om het verschil te kunnen maken met andere advocaten.

Hierdoor is het voor zakelijke en particuliere cliënten beter mogelijk om online een afspraak te maken met de juiste advocaten in Nederland of het buitenland en hoeven cliënten niet altijd meer naar een advocatenkantoor toe om geadviseerd te worden. Online scheiden is hier een mooi voorbeeld van.

Meten is weten

Sinds het begin van 2014 wordt al onderzocht welke advocaten en advocatenkantoren goed scoren en welke minder. Middels een algoritme wordt bepaald wat de totale score van een advocaat of advocatenkantoor is.

Scoort een advocaat minder, dan wordt door specialisten van LegalSpot gecontroleerd of de dienstverlening en systemen binnen het kantoor kunnen worden geoptimaliseerd.

Aan het eind van elk jaar wordt bepaald of cliënten dat jaar beter af zijn met hun advocaat dan in het jaar ervoor.

Omdat het ongeveer twee jaar duurt voordat met dit kwaliteitssysteem een goed beeld gegeven kan worden van de verbeterde juridische dienstverlening door advocaten kan halverwege 2016 worden aangegeven welke advocaten als beste worden beoordeeld.

Advocaten en LegalSpot zijn ervan overtuigd dat hierdoor op de langere termijn de kwaliteit van juridische dienstverlening en juridisch advies zal toenemen.

Leer van anderen

Ondertussen hebben vele advocaten en andere juridische en fiscaal professionals zich aangesloten. Hiermee tonen zij aan dat ze open staan voor beoordelingen door cliënten. Er lijkt hierdoor spontaan een kwaliteitskeurmerk te ontstaan, omdat aangesloten advocaten aan cliënten kunnen laten zien dat iedereen hen kan beoordelen.

Overigens staan de advocaten niet alleen open voor eerlijke beoordelingen, maar innoveren zij door het delen van artikelen en kennis met elkaar en nieuwe cliënten.

Als blijkt dat een beter presterend advocatenkantoor een andere aanpak hanteert, kunnen andere advocatenkantoren hiervan leren. Zo is een netwerk ontstaan waarbij elke advocaat zich kan aansluiten om samen te te komen tot een eerlijker en beter aanbod van advocaten.

 

http://www.legalspot.nl

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Zakelijke dienstverlening

Deurdranger als schakel in slimme toegang

In productielocaties, distributiehubs en servicewerkplaatsen vormt een dranger op de deur een betrouwbare basis voor gecontroleerde doorgangen. Met een deurdranger sluit een deur consequent en

Zakelijke dienstverlening

Het maken van een matrijs voor spuitgieten

Matrijs maken spuitgieten is een fascinerende reis van digitaal ontwerp naar precisie-gereedschap. Elke spuitgietmatrijs begint als een idee en transformeert door vakmanschap en geavanceerde technologie

Zakelijke dienstverlening

Spuitgieten: Hoe plastic leven krijgt

Sluit je ogen en stel je voor: een handjevol kleine plastic korrels verandert plotseling in een perfect gevormd voorwerp. Klinkt dat als magie? In feite

Zakelijke dienstverlening

De veelzijdige taken van de verkeersregelaar Amsterdam

In de bruisende hoofdstad van Nederland vervult de verkeersregelaar een onmisbare functie in het complexe verkeersnetwerk. Amsterdam, bekend om zijn grachten, fietscultuur en toeristische trekpleisters,

Zakelijke dienstverlening

De kracht van buitenreclame

Buitenreclame is een breed begrip dat alle vormen van reclame omvat die bedoeld zijn om in de open lucht de aandacht van voorbijgangers te trekken.

Zakelijke dienstverlening

Een betrouwbaar bedrijf voor wegenbouw in Moerdijk

Voor werkzaamheden betreffende wegenbouw in Noord-Brabant, schakelt u Gebroeders van Meer uit Moerdijk, nabij Etten-Leur, in. Dit familiebedrijf is opgericht door drie broers in 1975

Zakelijke dienstverlening

Verklaring Omtrent het Gedrag

De verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een belangrijk onderdeel van het wervingsproces. Een uitstekende HR-professional zal dit document voor u maken of voor u hebben