Breaking News

Dutchlabs

Waarom Havaianas zo populair zijn in Brazilië

In Brazilië wordt de naam Havaianas zo sterk geassocieerd met de stijl dat het wordt gebruikt als een vervangend woord voor teenslippers, ongeacht het merk dat daadwerkelijk wordt gebruikt. Havaianas staat echter niet alleen op de teenslipmarkt en heeft te maken met hevige concurrentie. Azaleia en West Coast zijn twee andere merken die ruimte claimen op de markt, terwijl de grootste concurrent Ipanema is. Gisele Bündchen is het gezicht van Ipanema, en met zijn gewaagde, felle prints en merknaam op de band lijkt het erg op de stijl van Havaianas. Ondanks de overeenkomsten blijven de patronen van Havaianas het meest populair bij Brazilianen en toeristen.

Schoenmode in heel Brazilië
Brazilië is een enorm land en elke stad heeft zijn eigen stijl ontwikkeld die grotendeels afhankelijk is van de locatie. In het zuiden, waar het kouder is en een sterkere Europese invloed heeft, worden slippers minder vaak gedragen, terwijl in het noorden van het land de Havaianas slippers overal worden gebruikt, als gevolg van de hitte het hele jaar door en het feit dat de regio het centrum van de Havaiana-productie is.

In Rio de Janeiro, een stad die een buitenlevensstijl en sport omarmt, zijn de twee meest voorkomende stijlen van schoeisel sneakers en slippers, met Havaianas als het meest populaire sandaalmerk. Alleen voor het werk draagt Cariocas (inwoners van Rio de Janeiro) kantoorschoenen of hakken. Voor feesten in bars of nachtclubs zijn teenslippers net zo acceptabel als hakken of schoenen.