Onderscheid je van de concurrentie met relatiegeschenken

Je ontkomt er tegenwoordig niet meer aan; (hevige) concurrentie heerst in praktisch elke branche. Hoe je je onderscheidt van de concurrentie is bepalend voor het succes van jouw onderneming. Jouw unieke product, dienst of andere toegevoegde waarde zorgt ervoor dat potentiële klanten voor jou kiezen en mogelijk ook blijven. Maar wat gebeurt er nou wanneer je je in een markt bevindt waar alle producten en/of diensten praktisch gelijk (homogeen) zijn?

In dat geval is het zeer belangrijk dat jij net die extra stap voor jouw klant zet, net dat extra beetje moeite dat jij bereid bent in jouw klant te steken. Dit kan in de vorm van kortingen op de prijs, acties, extra persoonlijk contact of toch net dat beetje extra service als gratis snelle bezorging of achteraf betalen. Wanneer jouw onderneming dit allemaal inzet, maar je toch extra punten wilt scoren, is er nog een manier waarop jij dit kan laten zien. We hebben het dan natuurlijk over relatiegeschenken! Want wie wordt er nou niet blij van een onverwacht cadeau?

Aanbod aan relatiegeschenken is enorm

Of je nou op zoek bent naar speakers, pennen of yogamatten, relatiegeschenken zijn er in alle vormen en maten. Je kunt het zo gek maken als je wit. En ook zo duur. Bedrukte pennen bijvoorbeeld zijn er al vanaf 0,30 cent per stuk, terwijl er ook wijn geschenksets zijn van €90 per stuk. Wat wel en wat niet mogelijk is hangt natuurlijk af van je budget en capaciteit.

Het is echter niet zo dat wanneer jouw klanten een extreem duur cadeau krijgen, zij automatisch voor altijd een klant blijven. Denk dus goed na over aan welke klanten jij extra aandacht wilt besteden en welke weer wat minder. Zo bespaar je op je uitgaven en

Kleine giveaways en grote kerstpakketten

Beheer je een webshop? Dan zijn kleine giveaways ideaal voor jou! Hoe leuk is het als je een onverwacht cadeautje krijgt bij je bestelling? Geef jouw klanten bijvoorbeeld iets kleins als een pen, keycord of zonnebril.

Voor de grotere klanten is het natuurlijk leuk om hen een kerstpakket te schenken aan het einde van het jaar. Gevuld met lekker eten, drinken en/of kleine giveaways. Wees uniek en verras jouw klanten met relatiegeschenken! Door klanten een kerstpakket te schenken laat je zien dat je om jullie zakenrelatie geeft en deze nog voor langere tijd wilt voortzetten. Het is dus veel meer dan een verpakking met geschenken erin.

https://www.attentie.nl/