Breaking News

Dutchlabs

10 strategieën om meer likes te krijgen op YouTube

We hebben allemaal iets te zeggen over iets. Dat is waarschijnlijk de reden waarom je een YouTube-kanaal hebt. Er is iets waarvan je wilt dat mensen weten dat ze het nog niet weten. En wat u betreft is het belangrijk om te weten.

YouTube is veruit de populairste informatie website op internet. Als je het goed kunt benutten, breng je je boodschap over aan mogelijk miljoenen mensen.

Meer YouTube-likes krijgen is een proces dat nadenken en enige strategie vereist. Ik ga enkele effectieve methoden schetsen om meer likes op YouTube te verzamelen die hebben bewezen te werken.

Als je eenmaal begrijpt hoe de hoofden van je publiek werken, kun je je kanaal afspeellijsten laten draaien en je like-momentum vergroten.

Laten we eens kijken naar 10 van de krachtigste strategieën om meer likes op je YouTube-video’s te krijgen.

 

1. Laat je kijkers je video leuk vinden

Het klinkt gek, maar het is belangrijk om je kijkers daadwerkelijk te vertellen dat ze een video leuk vinden.

Weergaven krijgen is eenvoudig genoeg op YouTube. Maar likes krijgen is vaak moeilijker.

Veel YouTubers vergeten te houden van wat ze net hebben bekeken. Ze hebben er misschien van genoten, maar ze vonden het leuk omdat ze werden afgeleid door zoiets als een andere video suggestie.

Als je video’s een dialoog of tekst bevatten, laat je kijkers je video dan leuk vinden.

Vertel hen waarom

Een ander belangrijk onderdeel van deze stap is het uitleggen aan je publiek WAAROM ze je video leuk zouden vinden.

Hier zijn enkele basis redenen die u kunt doorgeven:

  • Als ik deze video leuk vind, kan ik meer video’s maken zoals deze.

  • Help me te begrijpen wat je wilt zien door mijn video leuk te vinden.

  • Ondersteun dit kanaal door eenvoudig een like in onze afspeellijst te laten. Het kost niets en moedigt ons aan om meer te creëren. 

Zodra je mensen een reden geeft om je video’s leuk te vinden, zullen je YouTube-likes toenemen. Probeer het met uw volgende video en meet het verschil.

 

2. Krijg Likes met annotaties

Sommige video’s hebben niet de capaciteit voor een verbale of tekstuele prompt om op de like-knop te drukken.

Gelukkig is er een briljante manier om je kijkers te vertellen je leuk te vinden zonder dit mondeling te zeggen of ondertitels aan je video toe te voegen.

Aantekeningen

Een annotatie kan worden ingesloten in je video. Deze annotaties hebben heel wat functies – niet in de laatste plaats om je kijkers eraan te herinneren dat ze je video leuk vinden.

Je kunt ook je annotatie koppelen, zodat wanneer iemand erop klikt, deze ergens anders naartoe wordt geleid. Je kunt annotaties gebruiken om je fans te vragen je video leuk te vinden, zich erop te abonneren of erop te reageren. Het koppelen van die annotaties maakt het hen gewoon veel gemakkelijker om dat te doen.

 

3. Maak video’s die leuk zijn

Wat maakt een YouTube-video beter dan de miljoenen die er al zijn?

De kunst is om video’s te maken die meer likes krijgen. Een soortgelijke betekent goedkeuring. YouTubers zullen je video leuk vinden als deze voldoet aan een of meer van deze aspecten:

  • Het leidde de kijker op

  • Het beantwoordde de vraag van de kijker

  • Het vermaakte de kijker

  • Het raakte een emotioneel koord met de kijker

  • Het behandelde het onderwerp goed

Wanneer je je video plant en maakt, gebruik je het bovenstaande als een checklist. Deze aspecten zijn de basis om een ​​aanzienlijk aantal likes te krijgen.

Maar vergeet niet dat je ook concurreert met andere video’s die hetzelfde proberen te doen. Dus laten we kijken of je de verwachtingen van je fans kunt overtreffen door echt het volgende te doen:

Onderwijzen

Omvat u informatie die echt waardevol is? Kunnen kijkers deze info elders vinden of geef je ze echt iets dat uniek is?

Antwoord

Beantwoordt u deze nauwkeurig bij het beantwoorden van een vraag? Ontmaskert u daar ook valse informatie?

Vermaken

Kun je je kijkers aan het lachen maken? Niet alleen giechelen of giechelen, maar echt lachen? Er zijn heel veel grappige video’s op YouTube, dus wat onderscheidt jou van jou?

Touch

Om je publiek aan te raken, moet je hun emoties aanspreken. Kun je contact maken met je fans door een emotie van liefde, woede, compassie of verlangen te delen?

Uitwerken

Een YouTube-video moet altijd een gevoel van voltooiing hebben. Dekt je video elk aspect van je onderwerp goed of vertoont het wat hiaten?

 

4. Krijg veel abonnees

Zo eenvoudig is het: meer abonnees = meer likes.

Maar het krijgen van abonnees kan moeilijk zijn. YouTube maakt het gemakkelijk om video’s te bekijken; dan iets moeilijker om ze leuk te vinden; maar het moeilijkste is inschrijven.

Je kijkers zover krijgen dat ze op die abonneer knop drukken, zal je grootste uitdaging zijn, maar het is de moeite waard als je ziet dat dergelijke likes toenemen.

Laten we dus snel kijken hoe we meer abonnees op YouTube kunnen krijgen.

Nogmaals: vertel ze dat ze zich moeten abonneren

Gebruik annotaties, je stem of ondertitels om je kijkers te vragen zich te abonneren. Ze zullen waarschijnlijk niet denken dit te doen tenzij je hen eraan herinnert.

Je moet hier bijna overbodig over zijn. Blijf ze eraan herinneren zich aan het begin en einde van je video te abonneren. Geef ze een verklaring waarom ze zich moeten abonneren.

Plaats video’s consistent

Regelmatige plaatsing is belangrijk. Of het nu eenmaal per dag of eenmaal per maand is; laat je kijkers altijd weten wanneer ze een nieuwe video van je kunnen verwachten.

Consistentie garandeert u meer weergaven. Meer weergaven zorgen voor meer likes op je video. Dus wees consistent en je zult de vruchten plukken.

Bouw actief uw abonneebestand op

Gebruik andere manieren om je video’s te promoten. Vermeld je video in reacties, blogs en posts op sociale media. Hoe meer je over je video’s praat, hoe meer YouTube-likes je zult ontvangen.

Vergeet niet om trefwoorden te gebruiken bij alles wat met tekstuele inhoud te maken heeft. Zoekwoorden helpen je publiek je te vinden, wat uiteindelijk meer likes voor je video’s betekent.

Youtube abonnees kopen is daarentegen ook een goede oplossing want je maakt je account er een stuk aantrekkelijker mee!

 

5. Promoot uw video’s overal

Laten we het meer hebben over online actief zijn.

Om meer likes op YouTube te krijgen, is actieve deelname op internet vereist. Er zijn veel kanalen waar je dit kunt doen, en hoe meer je gebruikt, hoe meer YouTube-likes je krijgt.

Op Youtube

Ja, zou je jezelf direct op YouTube moeten promoten?

Hoe?

  • Videobeschrijvingen:

  • Cross-video promotie:

  • Geoptimaliseerde videotitels:

Op je blog

Ik hoop dat je een blog hebt die betrekking heeft op je video-afspeellijsten. Als dit niet het geval is, wilt u er misschien een beginnen. YouTube en bloggen werken prima samen.

Bloggen geeft je een platform om je video’s te delen met lezers die actief artikelen zoeken. Verras deze lezers met een ingesloten video in uw blog.

De video wordt gehost op YouTube, maar je kijker kan het nog steeds een like geven rechtstreeks vanuit je blog.

Op sociale media

De meeste sociale mediaplatforms zijn video vriendelijk geworden. Twitter en Instagram hebben zichzelf vooral gepromoot als video vriendelijke sociale mediakanalen.

Gebruik deze kanalen om meer likes op je YouTube-video’s te krijgen. Praten over je video’s; afbeeldingen over hen plaatsen; schrijf over hen. Hoe meer bekendheid je krijgt op Twitter en Instagram, hoe meer retweets en aandelen je berichten krijgen. En meer aandelen betekent meer YouTube-likes.

 

6. Maak video’s die persoonlijk zijn

De meeste populaire YouTube-video’s hebben een emotionele component.

Emotie zorgt ervoor dat mensen je video’s leuk vinden, erop reageren en ze delen. Maar als je niet actief contact maakt met je publiek, verlies je ze snel door andere videobeelden.

Hier zijn enkele manieren om je video’s met meer intentie te personaliseren.

Video’s met mensen

Studies hebben aangetoond dat video’s (en afbeeldingen) met mensen eerder geneigd zijn om betrokkenheid te genereren.

Je video’s zijn misschien niet bevorderlijk voor deze regel, maar als je mensen aan je video’s kunt toevoegen, begin dit dan zodra je je volgende maakt.

bleed

Wordt persoonlijk met uw publiek. Als je persoonlijk iets hebt meegemaakt met betrekking tot het onderwerp waarmee je hen helpt, vertel ze dan over je eigen ervaringen.

YouTubers reageren op verhalen. Als je er een hebt, vertel het dan.

Spreken

Je eigen YouTube-video’s hosten of vertellen is magisch om meer likes te krijgen. Kijkers reageren op een actieve spreker – en wie kan er beter contact met ze maken dan jij?

 

4. Koop YouTube Video Likes

Het woord ‘viral’ is belangrijk als je op YouTube bent.

Iedereen jaagt op die virale component, maar de meeste weten niet wat het is of hoe het werkt.

Van nature is een virale video populair en krijgt deze meer weergaven en likes vanwege de initiële populariteit.

Wat je misschien niet weet, is dat je je populariteit een boost kunt geven door YouTube-video’s te kopen.

Zijn deze likes echt?

Wanneer je YouTube likes voor je video koopt, krijg je echte accounthouders die je video leuk vinden. Deze gebruikers kunnen ook deelnemen aan uw inhoud, wat geweldig is voor uw aankomende populariteit. Youtube likes kopen is dus heel interessant!

Dit is een geweldige strategie als je net begint op YouTube. Het is ook een goed idee om likes te kopen als je video’s goed zijn, maar moeite hebben om bekendheid te krijgen.

Zodra je een heleboel likes op je video hebt, zal YouTube je video actief promoten bij andere kijkers. Dus koop video likes en laat de bal rollen.

 

8. Maak externe links naar uw video’s

Je moet vrienden worden met Google als je meer likes op YouTube wilt krijgen.

Google hecht veel waarde aan externe links, zolang deze links authentiek zijn.

Hoe kun je heel veel externe links voor je video krijgen?

Actieve opmerkingen

In contact treden met anderen op internet is een belangrijk onderdeel van het verkrijgen van bekendheid voor uw eigen inhoud.

Blader door blogs en video’s die betrekking hebben op uw eigen niche. Laat reacties achter en plaats links naar je video die mensen naar je video verwijst.

Krijg geen spam wanneer u dit doet. Spam zal tegen je werken. Wees echt en biedt mensen echte waarde met een link naar je video. Leg uit waarom u de link plaatst en hoe de beelden andere gebruikers ten goede kunnen komen.

Gastbloggen

White Hat SEO dicteert dat elke externe link authentiek moet zijn. De beste manier om authentieke backlinks te maken, is via bloggen van gasten.

Ga op zoek naar partnersites die zich in uw branche bevinden zonder directe concurrenten te zijn. Benader hen met een voorstel om een ​​keer per maand op hun site te posten.

Elk artikel bevat een backlink naar een van je video’s. Google herkent je inhoud snel als relevant voor die niche en rangschikt je video’s hoger!

Verbinding maken met beïnvloeders

Echte SEO gaat over het vormen van relaties. Een andere manier om externe links te maken, is door contact te maken met een beïnvloeder in uw branche of niche.

Wanneer ze inhoud op hun sociale media-pagina’s plaatsen, kunnen ze je taggen of naar je verwijzen met een link die naar je video leidt.

Kom in contact met podcasts en wordt geïnterviewd als een niche-expert. Podcast-hosts nemen een link naar uw video-inhoud op in de podcastbeschrijving. Dat is nog een link voor jou!

Vind manieren om in contact te komen met niche-beïnvloeders en zorg ervoor dat je die link daar altijd invoert. Het zal wonderen doen voor je SEO!

 

9. Besteed een beetje aan reclame

Waar zou je je YouTube-video’s moeten delen?

Antwoord: FACEBOOK!

Facebook is waar de meeste mensen zullen zijn. Daarom zou je al je video’s op dit populaire platform moeten plaatsen. Maak een Facebook-pagina voor je niche en deel je video’s met je fans.

Facebook heeft ook enkele intuïtieve advertentietools. Deze tools helpen je meer bekendheid en likes op YouTube te krijgen. Laten we kijken hoe het werkt.

Een video kiezen om te promoten

Stap één is een weloverwogen selectie uit je video’s maken. Je hoeft niet elke video die je deelt te promoten. Dit is overdreven.

Kies in plaats daarvan een die organisch populair is. Of, als je regelmatig een nieuwe video post, kun je elke keer gewoon de nieuwste kiezen.

Je publiek kiezen

Stap twee is herkennen wat uw demografische doelgroep is. Gebruik criteria zoals leeftijd, geslacht en interesses om een ​​doelgroep te targeten die resoneert met je video.

 

Je krijgt een grotere ROI op je Facebook-advertentie en meer likes op YouTube in het algemeen.

Consistent adverteren

Facebook-gebruikers hebben de optie om te stoppen met het ontvangen van uw advertenties. Ondanks wat je misschien denkt, is dit eigenlijk goed nieuws.

Het betekent dat u stopt met het verspillen van uw advertentiebudget aan mensen die niet relevant zijn voor uw niche. Elke keer dat iemand Facebook stopt met het sturen van uw advertenties, maakt het ruimte voor iemand die mogelijk geïnteresseerd is.

 

10. Steel je concurrentie

Op YouTube bestaat er niet zoiets als concurrentie.

Maar er zijn andere YouTubers die zoiets als jij doen. Als kijkers deze videokanalen verkiezen boven die van jou, is het tijd om je game te verbeteren.

Bekijk wat ze aan het doen zijn en waar je kunt verbeteren. Als er technische of inhoudelijke verbeteringen aan uw video’s moeten worden aangebracht, zullen uw concurrenten deze voor u benadrukken.

Hou het simpel

Sommige van deze tips doen je denken dat je je YouTube-kanaal als een bedrijf moet behandelen.

Hoewel je gedisciplineerd moet zijn in het maken en plaatsen van procedures, is het belangrijk om casual te blijven tijdens je YouTube-reis.

YouTubers hebben betrekking op plezier. Hou het simpel. Houd het leuk.