Wat moeten UPC gebruikers doen?

Het is inmiddels al een tijdje bekend. Ziggo heeft UPC overgenomen. Ziggo is bezig om te fuceren met een groot deel van Vodafone. Kortom, Ziggo maakt enorme sprongen. Gebruikers groeien door dit soort overnames. Maar niet voor iedereen is het duidelijk hoe ze nu hun gegevens kunnen beheren.

Gegevens beheren
Even inloggen bij Mijn UPC of UPC Webmail. Dat is er nu niet meer bij. Maar hoe zit het dan? Kun je nog wel inloggen of krijg je nieuwe gegevens opgestuurd. Een lastig punt, dat niet altijd voor iedereen even duidelijk is.

Hoe zit het nu?
Bij overnames zorgt Ziggo ervoor dat de nieuwe extensies compitabel worden met het huidige systeem. In het verleden hebben zij dit al laten zien met @home.nl en @casema.nl. Uit onderzoek is gebleken dat er heel voor mensen heel veel tijd in gaat zitten als zij een nieuw e-mailadres moeten aanmaken en daarbij aan iedereen dus hun nieuwe emailadres moeten geven. Verder kan het niet zo zijn dat iedereen zo maar zijn inbox kwijt zou zijn. Belangrijke mail zou dan onnodig verloren gaan.

Hoe verlopen dit soort overdrachten?
Ziggo neemt de hele database van UPC over en zal alles exporteren vanuit UPC en exporteren in zijn eigen database bij Zigo. Ah fijn, technische verhalen waar je waarschijnlijk niet op zit te wachten.

Mijn inlog beheer
Ja, dan zal je je nog afvragen. Hoe zit het daarmee? Kan ik nog mijn gegevens aanpassen, inloggen, mijn alles in 1 wijzigen en beheren? Ja, ook dat kan gewoon nog door in te loggen met jouw upc gegevens.

Nog vragen? Reageer gerust!