Tegenwoordig wordt het steeds meer toegepast bij meerdere bedrijven. Vraag jij je af of het jouw bedrijf ook kan helpen? RPA staat voor Robotic Process Automation, ook wel robotprocesautomatisering. Makkelijk gezegd is het een technologie waarmee je veelvoorkomende, herhalende handelingen kan automatiseren met behulp van software. Denk hierbij aan het optimaliseren van klantenservice en informatieafdelingen. Binnen deze afdelingen voeren mensen vaak herhalende taken uit. Met behulp van deze technologie worden taken vervangen en hoeven mensen dit niet meer uit te voeren. Dit zorgt ervoor dat ze meer tijd overhouden voor andere, belangrijke taken. Deze robot heeft totaal geen menselijke eigenschappen, het kan makkelijke routinetaken uitvoeren, snel en foutloos. Hieronder wordt er meer over uitgelegd.
Wat doet RPA?Het gebruik van RPA heeft meerdere voordelen. Het is een bepaalde soort software waar robots mensen aanvullen bij hun werkzaamheden. Ze vervangen mensen niet. Mensen houden meer tijd over voor andere taken doordat deze technologie routinetaken doet overnemen. Men hoeft geen saaie, herhalende taken meer uit te voeren. Daarnaast zijn de handelingen van de robots een stuk sneller dan bij mensen. Ze kunnen 10 tot 15 keer sneller werken. Dit levert niet in op de nauwkeurigheid van ze. Bij de juiste instellingen werken ze 100% nauwkeurig. Piekperiodes zijn door het gebruik van deze nieuwe technologie makkelijk op te vangen. De werkdruk wordt gereguleerd op een werkplek. Daarnaast is de capaciteit van de robots uit te breiden door tweedehands of nieuwe robots toe te voegen. Pegamento heeft een breed aanbod aan RPA-technologie. Zij kunnen ook kijken hoe ze RPA binnen jouw bedrijf kunnen toepassen.
Zelf waarschijnlijk al gebruiktPegamento heeft al vele bedrijven geholpen bij het inbrengen van deze technologie. Een makkelijk voorbeeld hiervan is een chatbot. Deze technologie komt steeds vaker voor binnen de wereld van klantenservice. Iedereen heeft het wel eens meegemaakt dat ze bij een bepaald bedrijf, wat online-producten of diensten verkoopt, gechat hebben met een robot. Deze beantwoord dan automatisch jouw vragen op een slimme manier. Ook bij het reserveren van een tafel wordt RPA gebruikt. Er wordt door de computer gecheckt of er nog een tafel beschikbaar is en de reservering is rond. Pegamento is steeds meer bezig met het toepassen van deze nieuwe technologie en denkt dat het in 2024 ook buiten de IT gaat voorkomen bij bedrijven. |
https://www.pegamento.nl/ |