Breng je webshop in kaart

Het promoten van je webshop is een iets wat nog wel eens wordt onderschat. Bedrijven beschikken vaak over een online store waar ze ontzettend veel moeite voor hebben gedaan, en vaak ziet hij er ook geweldig uit. Maar wat laat je een kansen liggen als je deze niet onder de ogen van de mensen laat komen. De vraag is alleen, hoe kan je deze kansen nu optimaal benutten.

Verschillende online kanalen

Er zijn veel online kanalen die je gebruiken kunt om je webshop te promoten. Denk bijvoorbeeld aan social media. Kanalen als Facebook, Twitter, YouTube of Instagram zijn uitstekende manieren om voor meer bekendheid te zorgen. Natuurlijk kun je een profiel aanmaken en vervolgens berichten plaatsen, maar het is ook belangrijk dat je de doelgroep bereikt. Dit kan onder andere door te gaan adverteren. Op deze manier kan je heel gericht je doelgroep bereiken. Je kunt bijvoorbeeld je advertenties alleen zichtbaar maken voor mannen onder de 25 uit Amsterdam die interesse hebben in voetbal. Het is wel belangrijk dat je dit dan goed inzet.

Kopen deze mensen ook mijn producten?

Als deze mensen in je shop komen, is het ook belangrijk dat deze mensen overgaan tot een conversie. Daarom is het erg belangrijk dat die bezoeker op de juiste landingspagina komt. Je kunt ze wel naar de homepage sturen, maar dan is het de vraag of ze wel zin hebben veel moeite te doen om verder te klikken. Als je al op de pagina bent waar de bezoeker wil zijn, is de kans vele malen groter dat hij ook daadwerkelijk tot actie overgaat. Voor een goede webstore is dit dus een van de grotere uitdagingen.

Beheren van je store

Het beheren van je store kun je uiteraard zelf doen, maar het is niet onverstandig een online marketing partij hier bij te vragen. Zij kunnen je een juiste duw in de goede richting geven, en kunnen je ook helpen bij het rapporteren en analyseren van de resultaten.

http://www.teamnijhuis.nl/webshop-promoten